idefi jerzy czajkowski - agencja marketingowa

Zadzwoń

Napisz na:

jerzy.czajkowski@idefi.pl

Marketing fotografa ślubnego

utworzone przez | lis 23, 2021

Marketing fotografa ślubnego to dość ciekawe zagadnienie, które wiele osób ogranicza do reklamy na Facebooku czy promocji w Google. Oczywiście wszelkie narzędzia, które pomagają nam zaistnieć w świadomości klienta są istotne, jednak pytanie na które chcę dziś odpowiedzieć to gdzie zaczyna i gdzie się kończy twój marketing? Czy zdajesz sobie sprawę na jakich poziomach on działa i jak go zastosować w codziennej pracy? Zapraszam Cię do lektury, w której być może rozjaśnię Ci nieco bardziej moją wizję tego tematu.

marketing fotografa ślubnego

Co jest ważniejsze – zdjęcia czy marketing?

Być może teraz zastanawiasz się, o co mu chodzi. Fakt jest taki, że wciąż jeszcze wielu fotografów, szczególnie tych początkujących uważa, że głównym atutem ich działalności jest niepowtarzalny charakter ich zdjęć. Że to właśnie ich profesjonalizm i kreatywność pozwoli zdobywać im kolejne zlecenia. I choć możesz naprawdę być bardzo uzdolnionym fotografem, to prawda wygląda jednak nieco inaczej. Dziś na rynku możemy natknąć się na wielu wspaniałych i profesjonalnych fotografów. Ich poziom z roku na rok staje się coraz wyższy. Mają pomysły, zaawansowany sprzęt i wspaniałe wizje, które realizują… Jednak w oczach klienta, w tym wypadku pary młodej, są oni jednymi z kandydatów do prowadzenia ich sesji ślubnych, prezentujący podobny poziom zaawansowania.

Na etapie zapytania ofertowego, otrzymują oni bardzo podobne pliki pdf i portfolio prac, które najczęściej są na zbliżonym poziomie. Gdy dochodzi do takiej sytuacji, ostatecznym miernikiem może okazać się… cena. Bo po co przepłacać skoro oferty są praktycznie identyczne…

I tu właśnie wchodzi marketing fotografa ślubnego…

To właśnie poprzez promocję swojej marki i odpowiednie wyróżnienie się w oczach swoich potencjalnych klientów możesz być tą osobą, na którą postawią klienci.

fotograf ślubny marketing

Jak to wygląda w praktyce? Tak naprawdę, marketingiem w pracy fotografa szczególnie tego ślubnego, może okazać się każdy, nawet najbardziej niepozorny aspekt jego działalności. Musisz pamiętać, że to właśnie odpowiednie podejście do promocji swoich usług zajmie Ci prawdopodobnie więcej czasu niż samo wykonywanie zdjęć.

Twój marketing przejawia się:

  • w sposobie komunikacji z klientami,
  • w mediach społecznościowych,
  • reklamach na jakie stawiasz
  • samej pracy i sposobie, w jaki ją wykonujesz
  • opiniach klientów
  • w ofertach i umowach
  • na stronie internetowej i blogu
  • w relacjach biznesowych,
  • w szeregu niestandardowych metodach promocji i pozycjonowania siebie, jako autorytetu w branży
  • i oczywiście czystej pracy fotografa, czyli zdjęciach

Nie zrozum mnie źle. Możesz być wybitnym fotografem. Jednak bez odpowiedniego podejścia do promocji Twoja marka może nie wmieszać się w tłum innych osób zajmujących się fotografią ślubną.

Marketing to praktycznie każdy nawet najmniejszy element Twojej pracy. To, jak i do kogo mówisz ma znaczenie. Dlatego warto poświęcić temu zagadnieniu więcej uwagi, szczególnie jeżeli myślisz poważnie o fotografowaniu ślubów, a wcześniej nie zastanawiałeś się, jak podejść do marketingu.

To co robi różnicę to Ty. Zacznij działać. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, jak promować siebie i swoją działalność, zasubskrybuj tego bloga i bądź na bieżąco z kolejnymi treściami, w których wskażę Ci wiele skutecznych i konkretnych pomysłów na to, jak wyróżnić się w oczach klienta i nie walczyć ceną o kolejne zlecenia.


Zamów bezpłatną analizę SEO